vrijdag 9 oktober 2020

Opname 19 oktober 2020

Ik zou mezelf niet zijn als ik braaf een week op een belletje zou wachter, dus maandagmiddag zelf naar de afdeling stamceltransplantatie gebeld. Heel aardige mevrouw die mijn naam herkende en beloofde dinsdag met meer info terug te bellen.

Op dinsdag werd ik gebeld; opname maandag 19 oktober 2020...   

Zo spannend maar ik ben er ook echt aan toe. Vandaag, vrijdag, de laatste cyclofosfamide met prednison en dan een dikke week geen medicatie (op de antivirus en bloedverdunners na)...

Hopelijk kan ik komende week dan aansterken en het maximale fysieke behalen zodat ik zo goed mogelijk de SCT inga.

A.s. maandag onderzoek vaten, hart hoeft niet. (12-10-20: vaten in hals aan beide kanten in orde)

Maandag de 19e opname en wordt 's middags de jugularis katheter geplaatst, dinsdag de zware chemo Melfalan, die je hele systeem plat legt/vernietigd en dan op woens- en donderdag het terug plaatsen van de eigen stamcellen die middels aferese in 2015 uit mijn bloed zijn " 'gecentrifugeerd', na verwachting paar dagen de echte dip om daarna hopelijk aan te sterken. Drie weken ziekenhuisopname, hoop sneller hersteld te zijn. 

Nu met zijn allen duimen dat Corona (want de huidige berichten stellen niet gerust) geen roet in het eten gaat gooien en mijn gezondheid verder goed blijft !!!

Ondertussen pruik gaan opmeten en besteld, mutsjes ontvangen en overige voorbereidingen getroffen/gepland...    we gaan ervoor !!! 

Meer info tz stamceltransplantatie zie: Info stamceltransplantatie


3 opmerkingen:

  1. Spannend. Ik hoop van harte dat het verantwoord is en door kan gaan. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gondy,
    Heb VERTROUWEN, het komt goed.
    Al zei het met enige ups en downs.
    Maar het is voor het goede doel zal ik maar zeggen.
    En je weet de kaars zal branden.
    Ik denk aan je, groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen