vrijdag 9 oktober 2015

9 oktober 2015 Van kanker genezen, maar niet van chemo.

Update 9 oktober 2015   Van kanker genezen, maar niet van de chemo….

Bijwerkingen:
Het is heerlijk om mezelf weer te zijn cq te voelen.
Maar de fysieke bijwerkingen zijn helaas elke dag een verrassing.
Naast de vermoeidheid, loodzware gevoel in benen cq spierpijn, slaat de neuropathie soms in alle hevigheid toe.
Al bijna 2 jaar slaap ik op mijn rug terwijl ik eigenlijk een zijslaper ben. Want elk drukpunt zorgt voor een slapende hand cq voet en/of toename van de neuropathie. Helaas is de pijn in de voeten, vooral de tenen continu aanwezig. De eerste stappen uit bed loop ik als een oude vrouw van 100…’s Nachts nam ik regelmatig paracetamol, maar dat hielp niet veel. Als ik met Coco ga wandelen, gaat het na een minuut of 10 steeds beter, dan doet het minder pijn. Bezoekje aan de natuurpraktijk heeft niet het gewenste resultaat gegeven…
Wat ik ook merk is dat mijn geheugen mij regelmatig in de steek laat, vergeet zaken gewoon, kom niet op woorden etc. Hopelijk wordt dit alles toch nog beter…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gedachten:
Van de week zei een ex-kanker-patieënt op tv: “Van de kanker ben ik genezen, maar niet van de chemo.”
Helaas is dit een waarheid als een koe (Hé Lut, daar is de koe weer J)….
Eigenlijk is zo’n proces heel raar, je wordt ziek, de dokters zeggen dat je chemo moet krijgen en voordat je het weet, ‘lig’ je aan de chemo…met summiere info over de medicijnen en vooral de bijwerkingen, maar je hebt geen keus…of beter gezegd; je krijgt geen keus… tenzij je die afdwingt….is er überhaupt een alternatief? …
Ga je richting een alternatieve behandeling, wordt vaak de reguliere deur gesloten…Van de week een verhaal gelezen van een vrouw die nee zei tegen chemo en vele/diverse alternatieve behandelingen onderging. Ook niet voor iedereen bereikbaar want al die alternatieve behandelingen waren zeer kostbaar.... 

Vervolgtraject:
A.s. maandag weer chemo (Cyclo), dikke twee keer de dosis die ik tijdens de kuur kreeg…en een hartfilmpje. Ben benieuwd....
Paar dagen later begin ik zelf met het spuiten van Neupogen. Twee spuiten per keer…dat ze dat niet in één spuit doen...(heeft met hoeveelheid vloeistof te maken).
Dan na een week wordt de eerste poging gewaagd om de stamcellen middels aferese uit het bloed te halen. Hopelijk lukt het via de aders in de armen. Zo niet, dan volgt een kleine ingreep en wordt de aferese middels de lies voltooid….liever niet...
En dan vermoedelijk na twee weken, mits alles goed verloopt, vindt de ziekenhuisopname plaats..op naar de volgende fase......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten