woensdag 6 november 2019

PET-CT scan 6 november 2019 EN UITSLAG

Alles goed gegaan, zorgen om niks gemaakt...

Vroeger was ik een stoere chick, nergens bang voor en laat maar komen.
Echter door de jaren heen, door alles wat je meemaakt, een beenmergbioptie die resulteert in een reanimatie, het terugplaatsen van de stamcellen die ervoor zorgt dat je drie kwartier bewusteloos bent m.a.g. grote paniek voor artsen, maar de meest pijnlijke ingreep was het plaatsen van de verdoving in de bovenkaak n.a.v. een ontsteking, voortanden moesten getrokken worden... etc etc...
en dan wordt je langzaam een 'watje' ...

Procedure vandaag:
Vier uur van te voren niet meer eten, dus gisteren had ik om 19.00 uur het laatste genuttigd
Twee uur van te voren 1 liter water of thee zonder suiker drinken
In het ziekenhuis wordt middels infuus radioactief spul ingespoten, dan 45 min stil liggen, zodat zo weinig mogelijk radioactieviteit naar de spieren gaat.
Vervolgens 20 min in de scan, ook weer stil liggen, met armen naast mijn lichaam.
Daarna twee liter drinken....

Nu op naar volgende week, de uitslag !!!!

Tevens in de wacht op antwoorden van een dokter in Amsterdam waarbij ik vorig jaar voor een second opinion ben geweest. Mijn eigen arts is zeer summier in het vertrekken van info, maar zolang ik niet alle antwoorden op mijn vragen heb, kan ik geen beslissing nemen.


================================
UITSLAG SCAN 11 november 2019

Geen zichtbare laesies, dus geen zichtbare schade. Hematoloog vertelde nadrukkelijk dat dit niet wil zeggen dat er niets gaande is. Wat het wel wil zeggen, nu geen bestraling en nu niet adhoc moeten beginnen met een behandeling.

Na eea te hebben uitgezocht en nu versterkt door uitslag scan, besloten niet mee te doen aan de studiefase 2 (dara-nivo) vanwege de toch vele risico's van de combinatie van deze medicijnen.
Ik wil graag meedoen maar dan meer aan een studie mbt een nieuwe behandeling zoals de Haplo of NK-cellen of geheel nieuwe therapiervorm.

Over twee weken opnieuw bloed prikken waarna waarschijnlijk de behandeling Daratumumab met Bortezomib gaat starten.




1 opmerking:

  1. Niet de eerste Gondy, maar heeeel veel geluk en beterschap. Ik blijf hopen op de oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen