woensdag 2 november 2016

Bloeduitslag 1 jaar na de SCT...

2 november 2016;
Spannend...ik hield rekening met het ergste terwijl ik van de andere kant een goed gevoel had, heel vreemd. Ik hield rekening met een slechte uitslag omdat ik weken terug vier weken lang flinke last had van de onderrug en mij met vlagen vreemd voelde tot aan het gevoel van flauwvallen toe. Vooral in warme ruimten kan zo'n vervelend gevoel mij overvallen. Daarnaast zijn twee lotgenoten, die in dezelfde fase als ik zitten, geconfronteerd met het feit dat de kanker mogelijk weer actief is. Dat is mentaal toch een klap die je een plek moet geven en waar je niet aan wilt denken...
Maar het is zo'n verraderlijke ziekte, je kunt niet afgaan op je fysieke klachten, je gevoel noch op uitslagen....

Maar nu mijn gesprek met de hematoloog: uitslag bloed was goed, was stabiel. M-proteïne weliswaar nog aantoonbaar (dus geen complete remissie) maar het IgG binnen de normen. Daar gaan we voor, hopelijk voor de komende 10 jaar...but....time will tell..
Verder vertelde de hematoloog dat ik geen allergietest kon doen op het antivriesmiddel waarmee de stamcellen worden ingevroren. Hij raadde een tweede SCT af, want zo'n drama wilde hij niet nog een keer meemaken...... 
Eén jaar heeft het geduurd voordat hij dit kon vertellen??? Eén jaar lang heb ik niet geweten of ik überhaupt in aanmerking zou kunnen komen voor een tweede SCT...
Maar "gelukkig" vervolgde hij zijn verhaal dat er ook een optie is om verse stamcellen terug te plaatsen. Dit houdt in dat na het oogsten van de stamcellen, deze binnen twee dagen moeten worden terug geplaatst. Uiteraard heb je dan kwalitatieve minder goede stamcellen, omdat deze ook weer een lading vergif hebben gehad dan. Maar ook in deze...time will tell...

Voorlopig richten we onze aandacht op het benefietconcert op 24 november a.s. en de laatste maand van de actie...en op hopelijk nog verder herstel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten