woensdag 5 mei 2021

4 mei huisarts spierreuma...

 Vandaag naar huisarts gegaan om reumatische klachten te bespreken.

Zij vertelde dat zij normaliter na anamnese en dat het BSE (bezinksel) in bloed verhoogd is, prednison voorschrijven. Als de klachten na een paar dagen verminderen, is het (spier)reuma... (hummm)

Maar met mijn voorgeschiedenis wil zij overleg plegen met reumatoloog en zijn gegevens verstuurd. Binnen twee weken zal ik daarvan bericht van krijgen. 

Prednison? Bleee, daar sta ik niet voor te springen! Heb voor oktober 2020 twee jaar lang dexamethason en laatste half jaar prednison gehad. Ben er nog steeds ff klaar mee en geniet van de medicatievrije periode. Daarnaast breekt prednison bot af, wat ik me heb laten vertellen door lotgenoot, dus daar sta ik op niet op te wachten.

Vooral dexamethason (hoge dosering) kan een killer zijn, er zijn lotgenoten die suicidaal en heel agressief daarvan worden, daarnaast de slapeloosheid die dexamethason voor iedereen nagenoeg meebrengt, is killing....  Ik heb gemerkt dat ik veel gevoeliger was voor dingen die om me heen gebeurde en alles veel zwaarder opvatte. Ik had bijna dagelijks moeite om niet toe te geven aan het energiegebrek, steeds zelf stimuleren om door te gaan en me niet te verliezen in vervelende gedachten. Nu ik weer een dik half jaar 'clean' ben, merk ik goed het verschil.

Volgende maand naar reumatoloog, eerder kon niet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten