maandag 13 mei 2019

8e kuur...

Maandag 13 mei 2019,

De kuur slaat aan, M-proteine gezakt, resterende waarden volgen...
Dus vanavond begin ik met kuur 2, oftewel kuur 8 van deze chemo-cocktail...

Dinsdag blijft een rotdag....
Tweede week; toename krampen/neuropathie/vocht onderbenen...rest idem... soms met vlagen zo moe en dan steeds je bij elkaar rapen... pffff, daar alleen van word je al moe...
Derde week; krijg er gratis bij; last van maag en maagzuur ;-(..... op naar de maagbeschermers...meer klachten... tijd om dosering te bespreken en op naar vierde week, een rustweek...pfffffff
Omdat maandag pinkstermaandag is geen controle, deze vindt plaats op woensdag.. mogelijk een extra rustweek... ben ik ook dik aan toe ;-) ...
Rustweek doet reuze goed, zelfs met vrienden een lange wandeling gemaakt zonder al te veel ongemakken... enjoying life....

========================================================

Antwoord op terugkerende vraag:
Hoelang ga je deze chemo krijgen en dan....???

Nou, simpel: er is geen prognose!!!
Afhankelijk of de kuur aanslaat en of het lichaam/geest het aankan, wordt een kuur gecontinueerd of aangepast qua dosis... als het niet meer werkt of ik krijg te veel last van de bijwerkingen, wordt een volgend 'plan' gemaakt. Dat kan wederom een chemo-cocktail zijn, dat kan een veel ingrijpender behandeling zijn en welke is een groot ?  Met alles ben ik ook afhankelijk van de ontwikkelingen en vooral van wat beschikbaar is en waarvoor ik in aanmerking  kom c.q. vooral vergoed wordt.....
Dus...  IK WEET HET NIET !!!




3 opmerkingen:

  1. Ik ben na 9 maanden moeten stoppen met ixa, dexa en lena. Het had geen effect meer. Wel 9 maanden lang exact dezelfde bijwerkingen als jij gehad. Nu gestart met Daratumumab ,dexa en lena. Dit slaat aan en verwerk ik beter. Wel zware kuur met een start van 8x wekelijks de Dara. Gemiddeld 5 uur aan infuus. Hierna gaat frequentie naar 1x per 2 weken en dan 1x per vier weken tot progressie. Ben bij week 6. De Dexa 40mg wordt via infuus toegediend. Feest: ik slaap heerlijk!! Met 10mg per pil een grote ramp. Lena gaat nog steeds 3 weken op 1 week af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Ton, dank voor jouw reactie en info. Fijn dat de dara aanslaat, hopelijk voor nog heel lang, veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen