dinsdag 4 oktober 2022

Consult 3 oktober 2022... START CHEMO...

 Maandag 3 oktober 2022: 

Consult, verschillende kankerwaarden flink gestegen, HB verder gezakt naar 5,4. Gelukkig Ca en nieren goed. Dus we moeten eraan geloven en gaan beginnen. Voelt dubbel, afscheid nemen van een medicatie-vrije periode van twee jaar. Dankbaar!!! maar wat had ik gehoopt op een wondertje, dat deze fase veel langer zou duren. Dromen zijn voorbij, realiteit haalt je in en ook maar goed, want ik voel dat ik achteruit ga.. Meer last van vlagen van oververmoeidheid, vlagen van pijn in heupen (met name 's nachts), pijn in rug en soms ook pijntjes in beenderen bovenbenen, vlagen van hoofdpijn en misselijk op de maag, kortademig na traplopen. Neuropathie laat zich ook met vlagen veel meer voelen. ..

Dus klaar om te beginnen, maar omdat ik drie maanden geleden corona heb gehad, wilde ik de prik voor start chemo hebben. Gelukkig ging de arts daarin mee, dus vandaag de prik gehaald en nu lichaam tijd geven om vaccinatie te verwerken. Bereid me voor op een paar dagen koorts en belabberd voelen, net zoals na vaccinatie 2 en 3. 

Volgende week maandag begint voor mijn gevoel fase III mbt behandelen. In 2015 behandeld, in 2018 gestart met chemo tot en met de 2e stamceltransplantatie in oktober 2020 en nu dus weer verder. Echter, heb helaas al verschillende chemo gehad (vanwege geen werking meer) en dus word ik nu 5e of 6e lijns behandeld. 

We gaan ervoor !!!

Kuur bestaat uit pomalidomide, cyclofosfamide, prednison en ascal bloedverdunners.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten