woensdag 14 september 2022

Consult 5 september 2022 Het zal toch niet waar zijn....

 Fysiek consult 5 september 2022:

In de lijn van de verwachting waren de kankerwaarden gestegen MAAR omdat in het bloed de lymfocyten verhoogd waren, wilde de arts verder onderzoek om plasma cel leukemie uit te sluiten. Arts zei nog dat ze het niet verwachtte, maar het was wel een kwaadaardige kanker. Overige kankerwaarden weer toegenomen, hb verder gezakt naar 5.8 ondanks floradix.....  Op naar huis en omdat ik me verder relatief goed voelde, over vier weken opnieuw controle en dan waarschijnlijk beginnen met kuur. Ik zou einde van de week of begin volgende week gebeld worden met uitslag over de leukemie. Zou er toch sprake zijn van deze leukemie, dan meteen beginnen met kuur.

Dan ga je naar huis, gelaten, niet wetende wat deze nieuwe kanker inhoudt en enigszins opgelucht dat je er nog misschien een maand erbij hebt (zonder chemo)...

Eenmaal thuis en in de dagen erna 'alles' opgezocht mbt plasma cel leukemie. Bij 1-4 % ontwikkelt deze kanker zich, wat men dan secundaire plasma cel leukemie noemt. Niet alleen kwaadaardig maar ook agressief, levensverwachting 3 maanden. Dat sloeg in als een bom.. Het zal toch niet zijn...     Na nog meer gelezen te hebben, wist ik dat ik een second opinion wilde van N. vd Donk in A'dam. Hij heeft eea al gepubliceerd over deze kanker en las ook dat iemand remissie had behaald... maar toch, de angst, de spanning zat er flink in. Vervolgens kreeg ik een mail dat ik op maandagmiddag gebeld zou worden.

En dan is het wachten op maandag..... elke minuut vanaf 12 uur, duurt een eeuwigheid. 

Laat in de middag belde de arts en vertelde dat er geen sprake was plasma cel leukemie met de nodige uitleg. Ik had mijn vragen klaar en zij vertelde o.a. dat ik nu geen verhoogde kans op deze kanker heb, net zoveel kans als een andere MM-patient. De vervolgafspraak staat op begin oktober, maar volgende week weer een telefonisch consult om te kijken hoe het gaat. Kan ik wachten tot oktober of moet ik eerder met de kuur weer beginnen.... wordt vervolgd...

19 september met arts telefonisch besproken dat ik volgende week bloed prik en week erna consult en plan bespreek. Vandaar verder... maar ik voel steeds meer dat mijn bloedwaarden niet in orde zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten